Volkswagen şi Daimler, două concerne auto importante din Europa, protestează impotriva obligativităţii introducerii unui nou tip de freon din 2017, numit R-1234yf, care promite să fie mai ecologic, dar le-a cauzat probleme în toate testele interne.
Cele două corporaţii germane spun că noul freon ecologic, care este cu 99.7 procente "mai prietenos cu mediul", prezintă un risc serios de incendiu în caz de accident. În cadrul testelor independente organizate de Volkswagen şi de Daimler, modelele care foloseau freonul ecologic R-1234yf au luat foc
Alta belea
Testele interne ale celor de la Daimler au arătat că noul freon ia foc în momentul în care ia contact cu o suprafaţă fierbinte, cum ar fi motorul unui automobil. Nemţii au organizat 20 de teste de impact frontal, toate fiind soldate cu un incendiu la nivelul compartimentului motor. Un alt rezultat neaşteptat în cazul scurgerilor de R-1234yf este apariţia florurii de hidrogen (HF), o substanţă periculoasă pentru oameni, care era degajată în asemenea cantităţi încât parbrizul se albea
Producatorii zic alta
Reprezentanţii Honeywell şi Dupont au spus că testele lor nu le-au arătat asemenea riscuri şi au subliniat faptul că există mai multe substanţe în compartimentul motor care pot lua foc la contactul cu o suprafaţă fierbinte, ca apoi să-i acuze pe cei de la Daimler că au înscenat testele pentru a nu plăti mai mult pentru noul agent de răcire
Noul freon ecologic este rezultatul unei investiţii în valoare de sute de milioane de dolari realizate de Dupont şi Honeywell, menită să dezvolte un nou tip de freon, mai ecologic decât actualul agent de răcire folosit în UE, R134a. Uniunea Europeană nu se află la prima decizie de schimbare obligatorie a agentului de răcire folosit de toate instalaţiile proiectate în acest sens, existând mai multe modificări de acest tip în ultimii 20 de ani.