Acum este Joi Mar 28, 2024 11:35 am

forum.cursuridecalificareacreditate.ro

Forum Tehnic : Frigotehnisti ,Instalatori ,Electricieni si Sisteme Fotovoltaice

Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Avatar utilizator
 
Mesaje: 50
Membru din: Mar Oct 06, 2015 12:13 pm

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Costica gr 9 » Vin Aug 18, 2017 5:16 pm

Domnul profesor din pacate am deschis si eu o postare tot cu 1234yf nu stiu cum sa fac sa o sterg sau sa o mutati dvs
Am pus si eu o poza cu locul unde montam cupla adaptoare ,dar ce noi suntem chiori si nu stim sa o montam chit ca este r-1234yf dar la niste volvo vechi cu R12 cum s-au descurcat frigotehnistii ,dar la trecerea r134->r600 inflamabil nu gluma
Fişiere ataşate
Punct de masura aici vine valva adaptoare de joasa la un subaru r-1234yf (Small).jpg
punct de masura presiune joasa subaru r-1234yf
Punct de masura aici vine valva adaptoare de joasa la un subaru r-1234yf (Small).jpg (130.42 KiB) Vizualizat de 2163 ori

Avatar utilizator
 
Mesaje: 13
Membru din: Sâm Aug 19, 2017 12:33 am
Localitate: Bragadiru

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Miron » Sâm Aug 19, 2017 12:44 am

Am auzit de refrigerantul inflamabil R1234yf am inteles ca este ecologic dar in caz de accident ,scapa omul cu zile dar ii da foc
Uleiul din compresor PAG
Fişiere ataşate
Fordul cu refrigerantul r1234yf.jpg
fordul a bagat si el r-1234yf
Fordul cu refrigerantul r1234yf.jpg (35.86 KiB) Vizualizat de 2163 ori

Avatar utilizator
 
Mesaje: 593
Membru din: Dum Feb 23, 2014 8:51 am
Localitate: Bucuresti

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Ing. Olteanu Mircea » Sâm Aug 19, 2017 6:32 pm

Marian gr 2 scrie:Daca faceți o demonstrativa sa ne anunțați si pe noi
Pun o incarcare la un service daca ei pot noi ce avem sa nu putem ,stim toate operatiile ,nu este grupa cu care sa nu fi facut 4-5 aere auto Difera doar nenorocitul de freon Abia astept sa facem o demonstrativa


Se razboieste doamna Iuliana cu firmele , sa facem la ei o demonstrativa Cine a zis ca este complicat
Nu reusesc sa o scot cu ei la cap , o rezolvam noi cumva ,pica un logan de firma si il mesterim in legea noastra ,cum am invatat fara dispozitivul de incarcat (robotel cum ii zic frigotehnistii )
Lector Inginer Olteanu Mircea
Formator si Indrumator Cursuri de Calificare Frigotehnisti,Instalatori si Electricieni
http://www.cursuridecalificareacreditate.ro
http://www.cursurifrigotehnisti.ro/

Avatar utilizator
 
Mesaje: 593
Membru din: Dum Feb 23, 2014 8:51 am
Localitate: Bucuresti

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Ing. Olteanu Mircea » Sâm Aug 19, 2017 6:48 pm

Costica gr 9 scrie:Domnul profesor din pacate am deschis si eu o postare tot cu 1234yf nu stiu cum sa fac sa o sterg sau sa o mutati dvs
Am pus si eu o poza cu locul unde montam cupla adaptoare ,dar ce noi suntem chiori si nu stim sa o montam chit ca este r-1234yf dar la niste volvo vechi cu R12 cum s-au descurcat frigotehnistii ,dar la trecerea r134->r600 inflamabil nu gluma



Domn`Costica ce sa zic ai dreptate ,ai si tu rabdare pana o rezolvam Pe tine te las sa o faci
Lector Inginer Olteanu Mircea
Formator si Indrumator Cursuri de Calificare Frigotehnisti,Instalatori si Electricieni
http://www.cursuridecalificareacreditate.ro
http://www.cursurifrigotehnisti.ro/

Avatar utilizator
 
Mesaje: 31
Membru din: Mar Sep 13, 2016 8:16 am
Localitate: Bucuresti

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de costea » Sâm Aug 19, 2017 10:59 pm

Cat costa freonul-ul R1234yf, pret pentru 1 kg HFO-1234yf = 602 lei TVA inclus, fara recipient. Trebuie sa gasim si autoturismul. Dispun de baterie si cuplele incarcat dedicate pt. R1234yf. Ma bag si eu, Domnule Profesor. Multumesc frumos.

Avatar utilizator
 
Mesaje: 593
Membru din: Dum Feb 23, 2014 8:51 am
Localitate: Bucuresti

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Ing. Olteanu Mircea » Sâm Aug 19, 2017 11:55 pm

costea scrie:Cat costa freonul-ul R1234yf, pret pentru 1 kg HFO-1234yf = 602 lei TVA inclus, fara recipient. Trebuie sa gasim si autoturismul. Dispun de baterie si cuplele incarcat dedicate pt. R1234yf. Ma bag si eu, Domnule Profesor. Multumesc frumos.

Buna seara
Raspund cam tarziu ,abia am venit din Parcul Tineretului ,am luat exemplu de la Frigotehnisti ,daca ei merg cu bicicleta ,merge si domnul profesor (18-22 Km/zi )
Despre relatia cu firmele auto din prima pagina
Aplicam metoda Grindeanu " Inca Rezist " Dar le vine si lor randul

Pentru r-1234fy apelam la fondul de "salvare nationala " al firmei =fondul de rezerva ,nu este problema de recipient apelez la magazinul R&D de la Bacovia Sos Giurgiului
Astept saptamana viitoare sa vedem ce rezolvam cu doamna Iuliana ,poate o scoatem la cap la un service de la o reprezentanta ,Daca nu avem cu cine ne intelege (sunt mai grei de cap unii ) gasim noi o masina de firma cu r-1234yf si o facem ca niste specialisti in frig artificial ,nici nu vreau sa aud de "amaratul de robotel " Termometre bagam prin bord ,cuple ,baterie ,robinet de cap de furtun ,exact cum am invatat la scoala
Impreuna cu SC MIPP PROFESIONAL EDUCATION SRL , vrem sa scoatem primii frigotehnisti din Romania care au invatat cum se procedeaza cu refrigerantul r-1234yf , In manual exista un capitol special pentru refrigeranti inflamabili , a aparut inca unul ,la fel se procedeaza ca in manual , trebuie doar sa facem o aplicatie sa vada toti colegii cum procedam
Lector Inginer Olteanu Mircea
Formator si Indrumator Cursuri de Calificare Frigotehnisti,Instalatori si Electricieni
http://www.cursuridecalificareacreditate.ro
http://www.cursurifrigotehnisti.ro/

Avatar utilizator
 
Mesaje: 14
Membru din: Joi Iul 13, 2017 8:33 am

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Gelugr12 » Dum Aug 20, 2017 1:12 pm

Ing. Olteanu Mircea scrie:
costea scrie:Cat costa freonul-ul R1234yf, pret pentru 1 kg HFO-1234yf = 602 lei TVA inclus, fara recipient. Trebuie sa gasim si autoturismul. Dispun de baterie si cuplele incarcat dedicate pt. R1234yf. Ma bag si eu, Domnule Profesor. Multumesc frumos.

Buna seara
Raspund cam tarziu ,abia am venit din Parcul Tineretului ,am luat exemplu de la Frigotehnisti ,daca ei merg cu bicicleta ,merge si domnul profesor (18-22 Km/zi )
Despre relatia cu firmele auto din prima pagina
Aplicam metoda Grindeanu " Inca Rezist " Dar le vine si lor randul

Pentru r-1234fy apelam la fondul de "salvare nationala " al firmei =fondul de rezerva ,nu este problema de recipient apelez la magazinul R&D de la Bacovia Sos Giurgiului
Astept saptamana viitoare sa vedem ce rezolvam cu doamna Iuliana ,poate o scoatem la cap la un service de la o reprezentanta ,Daca nu avem cu cine ne intelege (sunt mai grei de cap unii ) gasim noi o masina de firma cu r-1234yf si o facem ca niste specialisti in frig artificial ,nici nu vreau sa aud de "amaratul de robotel " Termometre bagam prin bord ,cuple ,baterie ,robinet de cap de furtun ,exact cum am invatat la scoala
Impreuna cu SC MIPP PROFESIONAL EDUCATION SRL , vrem sa scoatem primii frigotehnisti din Romania care au invatat cum se procedeaza cu refrigerantul r-1234yf , In manual exista un capitol special pentru refrigeranti inflamabili , a aparut inca unul ,la fel se procedeaza ca in manual , trebuie doar sa facem o aplicatie sa vada toti colegii cum procedam

Buna ziua domnul inginer ridic si eu niste poze de pe net ,nu este mare lucru sa incarcam un r-1234yf ,este exact ca la scoala ,pun si eu niste poze Am sa incerc sa va trimit pe maill bateria de manometre dedicata sper sa fie ok nu o facatura sas le trimiteti la colegi
Abia astept sa iau diploma si sa ma intalnesc cu baietii
Am gasit si bateria dedicata sper sa fie adevarata poate mai fac baietii sapaturi
Fişiere ataşate
baterie r-1234yf.JPG
Am gasit si bateria dedicata sper sa fie adevarata poate mai fac baietii sapaturi
baterie r-1234yf.JPG (226.46 KiB) Vizualizat de 2148 ori
Aer conditionat auto cu r-1234yf il faci si pe strafa.jpg
Am gasit o poza cu r-1234 il incarca omul in parcare , e tare are baterie electronica garantat si noi il rezolvam cu bateria de la termo-dinamic de 160 lei cuple au baietii ,gasim tot domnul Mircea are cantar profesional altii au cuple adaptoare
Aer conditionat auto cu r-1234yf il faci si pe strafa.jpg (116.24 KiB) Vizualizat de 2148 ori

Avatar utilizator
 
Mesaje: 8
Membru din: Lun Aug 21, 2017 10:16 pm
Localitate: Comana

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de MaVlad » Lun Aug 21, 2017 10:22 pm

Am dat si eu cautari pe forum dar nu am dat de baterie am gasit presiunile dar nu am avut timp sa le compar
Cum am citit mai sus exista si amestecuri pun un tabel sa il vedeti ,au bagat R134 sa ii scada inflamabilitatea dar ii cam dispare latura ecologica
Viitorul modelului R-1234yf ca agent frigorific pentru aer condiționat pentru automobile ar putea fi cel mai bine descris ca fiind neclar sau nesigur în acest moment. Sunt posibile mai multe rezultate diferite.
Pretul la noi pe piata 600 lei/kg 10xR134

Alte lucruri și mai importante în drumul spre R-1234yf.
Problema inflamabilității

Dupa ce a inceput trecerea la R-1234yf, Daimler (Mercedes-Benz) a facut teste noi de inflamabilitate anul trecut, a decis ca agentul frigorific nu si-a indeplinit standardele de siguranta, si-a intrerupt utilizarea si a instalat iar R-134a i

Trebuie tinut cont ca in cazul unui impact daca se indepinesc niste conditii de inflamabilitate . Acest lucru a produs o flacără și parbrizul a devenit alb din fluorură de hidrogen din cauza gazului eliberat .
-Concluzia VW / Audi și BMW au respins initial r-1234yf
- Ceilalți au spus că această posibilitate este extrem de îndepărtată și că o aranjare corecta a conductelor de gaz/ lichid ar elimina posibilitatea acestui scenariu.

Pun un grafic al unui studiu se pare ca presiunile de lucru sunt cam apropiate R134 r-1234yf

-O parte interesanta ,producatorii de refrigeranti ma refer la cei care il fac pe vapor sau te miri unde Folosind amestecuri de refrigeranti ,- R-40, R-22 și R-142b =>un amestec care produce o curbă similară de presiune / temperatură , ca r-1234yf subtiri la pret/kg
Incepe si necazul la depistarea facaturilor
Au aparut aparate de identificat portabile care acoperă gama R-134a și R-1234yf. pentru a respinge contaminantul mai recent descoperit R-40, de asemenea cunoscut sub numele de clorura de metil R-40 este de fapt un agent refrigerant cunoscut si folosit in trecut, Ce efecte are :este toxic si in sistemul ma rog circuitul frigorific unde predomina aluminiul si cauciucul , este foarte coroziv și poate deveni exploziv.
De asemenea, reacționează negativ cu materialele plastice și poate afecta și unele compresoare.
Au aparut si alte amestecuri numit AC-6, conține trei ingrediente: 85% R-1234ze, 9% R-134a și 6% CO2. R-1234ze este legat de R-1234yf și, deși este un agent frigorific, el a fost utilizat inițial ca agent de suflare pentru spumă și ca agent de propulsie cu aerosoli. Are un GWP de doar 6,0, deci chiar și într-un amestec cu R-134a, GWP este scăzut.

A folosi un agent de refrigerare un amestec , este foarte diferit într-un vehicul fata de refrigerare comerciale, In cazul în care amestecurile sunt comune. Unitățile comerciale au trasee metalice și se află în situații statice =stau pe loc , astfel încât scurgerile sunt mai puțin importante. Un automobil cu furtunuri de cauciuc este o altă problemă . Un amestec ar trebui să fie reconstituit de mașină la formula originală ,Trebuie sa va reamintesc in masinile frigorifice refrigerantii in amestec se incarca cu lichid , subiect foarte dezbatut anterior

Apelul amestecului este costul său mult mai mic, probabil $ 10 / lb. Numărul său de încălzire globală este de aproximativ 135, care se află încă în limita de reglementare a Uniunii Europene de 150, care a fost acceptată de creditele pentru economia medie de combustibil (CAFE) din SUA. R-1234ze pare să fie acoperită de brevetele Honeywell (așa cum este R-1234yf), dar Grupul de Cercetare pentru Cooperare SAE care a lucrat pentru dezvoltarea acestui agent frigorific a declarat că este mulțumit de eforturile sale de a "lucra" prin problema potențială a scurgerilor.

AC-6 este în cel mai bun caz la mai mulți ani, ceea ce înseamnă că R-1234yf este singurul agent frigorific cu emisii scăzute de GWP. Acest lucru poate să nu fie impus de reglementarea din SUA, însă există aici "credite de carbon" semnificative pentru APE. Dacă aceasta este o limbă străină pentru dvs., înseamnă aceasta: Trecerea la autovehicule cu consum redus de combustibil (în mod nominal 54,5 mpg până în 2025) este de fapt o limită a emisiilor de dioxid de carbon, tradusă din grame de CO2 pe mile până la mile pe galon. Ea se bazează pe grame de CO2 emise atunci când combustibilul este ars, iar EPA acordă credite pentru orice schimbare a vehiculului care reduce emisiile de CO2, inclusiv un agent frigorific cu conținut scăzut de GWP. Creditul este semnificativ și, eventual, producătorii de automobile vor trebui să o ia (prin schimbarea agentului frigorific A / C), precum și prin producerea și vânzarea multor mașini mici, mașini electrice și hibride.

Mai devreme, un producător de automobile folosește un agent frigorific pentru încălzirea globală redus, cu atât mai devreme poate să-și ia creditele și să le plătească pentru anii următori, atunci când ar putea avea nevoie de ele pentru a respecta standardele mai stricte de economie de combustibil.

Deci, ar trebui să investești în serviciul R-1234yf? În acest moment am spune să așteptăm, cu excepția unui identificator de agent frigorific, și numai pentru o unitate care poate respinge R-40 și poate măsura R-134a și procentele de aer.

Dar când începeți să vedeți câteva vehicule R-1234yf și dacă faceți un serviciu de a / c pentru dealeri de autovehicule sau magazine de caroserii care pot primi un vehicul cu sistemul, este posibil să vă întrebați dacă ar trebui să cumpăr un R-1234yf R / R / R mașină acum? Ori de câte ori "acum" se dovedește a fi pentru dvs., răspunsul poate fi "da".
Masini R / R / R pentru R-1234yf

Toți producătorii majori de echipamente a / c au mașini care pot recupera, recicla și reîncărca R-1234yf la standardele de puritate SAE. Echipamentul, care îndeplinește un nou standard, SAE J2843, trebuie să aibă întrerupătoare anti-arc și ventilație internă, ca parte a proiectului său de protecție pentru agentul frigorific ușor inflamabil. Mașinile au armături specifice pentru rezervorul de agent frigorific (1/2 in. Acme, filetul din stânga) și cuplajele pentru furtunuri de serviciu care se vor conecta la supapele de service ale vehiculelor cu sisteme R-1234yf. Mașinile vor fi semnificativ mai scumpe decât cele pentru R-134a. În plus, ele trebuie utilizate împreună cu un identificator R-1234yf - fără opțiuni aici. Desigur, identificatorul ar trebui să fie prima dvs. achiziție oricum, așa că poate că aceasta este luată în considerare în decizia ta.

Noile identificatoare și mașinile R-1234yf sunt legate între ele, fizic sau electronic. O mașină fie trebuie să conțină un identificator pentru R-1234yf (construit în SAE J2927), fie trebuie să aibă un port USB care necesită o comandă electronică pentru R-1234yf de la o unitate de mână. Aceste cerințe au făcut parte din SAE J2843 pentru a preveni contaminarea încrucișată. Dar după cum am subliniat, ei măsoară aerul și nu vor respinge un agent frigorific bun doar pentru că sistemul conține niște aer.
Mașini cu două frigidere

R-134a și R-1234yf au curbe de presiune / temperatură similare. Deși acesta din urmă este un agent frigorific mai dens, s-ar putea să vă întrebați cum să utilizați o mașină pentru ambii agenți frigorifici. Ar trebui să se bazeze pe cerințele R-1234yf pentru factorul de inflamabilitate, dar ar putea fi o întindere rezonabilă. De fapt, cu mulți ani în urmă, a existat un standard SAE (J1770) pentru mașinile care ar putea comuta între R-12 și R-134a. Unele mașini au fost proiectate cu așa-numita procedură de curățare care a minimizat contaminarea încrucișată a agentului frigorific.

Un producator de echipamente, CPS Products, a aratat ca o masina spune ca a fost proiectata pentru ambele refrigeratoare auto, plus R-22 si R-407c, ambele fiind destinate utilizarii pentru autobuze. Mașina este echipată cu dispozitive de comutare și furtunuri specifice, dar compania face clar faptul că se intenționează să fie instalată pentru a servi doar un agent frigorific, iar în SUA pentru doar una dintre opțiunile SAE-certificabile auto. Deci nu poate fi clasificat corect ca fiind comutabil.

Acestea fiind spuse, Comitetul pentru Standardele Internaționale de Control al Climei SAE începe să lucreze pentru a vedea dacă un nou standard este fezabil pentru o mașină care ar putea fi trecută între R-134a și R-1234yf doar o singură dată, sau poate chiar repetată, cu o curățare a agentului frigorific Procedura necesară pentru fiecare schimbare. Chiar dacă se stabilește fezabilitatea și se dezvoltă un standard, echipamentul propriu-zis este probabil de doi ani. Dar este un motiv să așteptați înainte de a achiziționa o mașină R-1234yf.

De ce nu mergeți dincolo de cei doi agenți frigorifici, deci un magazin ar putea folosi o mașină pentru a deservi sisteme comerciale, cum ar fi autobuzele? Un om de știință al frigiderului James A. Baker a explicat că contaminarea din surse de agent frigorific, alta decât cea mobilă, nu este luată în considerare în testarea de reciclare SAE. El a menționat că "în primele zile de dezvoltare a lui R-134a, contaminarea cu agenți frigorifici și solvenți care conțin clor a contribuit la placarea cu cupru în compresoare, ceea ce a dus la eșecuri timpurii." Ca urmare a acestei experiențe de învățare, Citând agenți frigorifici comerciali, asigurăm că agenții frigorifici pentru autovehicule "sunt suficient de puri pentru recuperare pentru a îndepărta pur și simplu umezeala, uleiul și aerul înainte de reutilizare. Agenții frigorifici din alte tipuri de sisteme de refrigerare (pot fi) supuși defecțiunii și formării de acid ".
Un alt motiv pentru a aștepta

Agentul frigorific în sine este costisitor de realizat, chiar dacă singura aprovizionare vine de la fabrica de joint-venture Honeywell / DuPont din China. Cu toate acestea, ca și în orice altul, prețul include factorul de aprovizionare limitat, deoarece R-1234yf este un produs brevetat, iar furnizorii în comun sunt singura sursă. Fără îndoială, prețul va scădea, deși nu avem cum să ghicim când și cu cât.

Titularul de brevet de invenție, Honeywell, se află sub un atac juridic multiplu asupra brevetelor sale, deoarece nu a acordat o licență FRAND (echitabilă, rezonabilă și nediscriminatorie) altor producători de refrigeranți (în afară de compania mixtă cu DuPont). Sistemele juridice din Europa și din Europa nu funcționează rapid, iar singurul caz în care se ajunge la o decizie (la Oficiul European de Brevete) este împotriva Honeywell. Cu toate acestea, compania a apelat repede, deci problema este încă nerezolvată în Europa. În cazul suprafețelor concurențiale, prețul va scădea și mai mult. Deci, cu cât mai puteți aștepta, cu atât veți plăti mai puțin pentru agentul frigorific R-1234yf.
Poate dioxidul de carbon să-l facă?

Și, în cele din urmă, avem posibilitatea de "returnare a dioxidului de carbon". Am crezut că acest agent frigorific, care funcționează bine în refrigerarea comercială la temperaturi scăzute, dar pierde eficiența în temperaturile ambientale care necesită cele mai bune rezultate din aer condiționat auto, a fost pus deoparte. În 2010, susținătorii germani de automobile au convenit să renunțe și să se alăture restului lumii a / c în R-1234yf. Dar apoi a apărut testul Daimler care a ridicat problema inflamabilității și refuzul său de a folosi R-1234yf. VW / Audi a venit repede, spunând că alegerea logică a fost R-744 (care utilizează CO2 ca agent frigorific). UE a cerut statelor membre să interzică înmatricularea vehiculelor (denumite "vehicule noi") care ar trebui să înceapă trecerea la agenți frigorifici cu emisii scăzute de GWP, dar sunt echipate din fabrică cu R-134a.

Acum, cu Daimler, care se află în conflict cu autoritățile de reglementare din UE, UBA, un grup german de consultanță pentru protecția mediului, a intrat în conflict, solicitând UE să întârzie aplicarea regulilor sale de eliminare R-134a până la sfârșitul anului 2015, Sisteme de CO2 gata până atunci. Nu a fost acceptată oficial această propunere, dar un observator din industrie a declarat că prevede cel puțin o perioadă de șase luni în care se va lua o decizie. Un sistem de CO2 ar fi supus unor condiții speciale de utilizare a APE în SUA, deoarece gazul este asfixios și scurgerile în cabină ar putea afecta șoferul. EPA specifică faptul că cabina nu trebuie să conțină mai mult de 4% CO2 timp de 15 minute, ceea ce ar putea fi o provocare cu o mașină mică, o cabină etanșă etanșă și sistemul HVAC în recirc complet (fără aer exterior). În cazul respirației normale la om, nivelul poate atinge 2% până la 3%, deci nu există prea multă marjă pentru o scurgere de HVAC care ar trebui să fie luată în considerare.

Sau poate Daimler este de acord sa foloseasca R-1234yf cu modificari minore pentru a reroute si a proteja mai bine liniile de refrigerare? Suntem siguri că un răspuns va apărea cu mult înainte de următorul raport anual de a / c, deci stați la dispoziție și vă vom ține la curent.
Fişiere ataşate
R-1234yf comparatii cu R134a , inclusiv amestecuri.jpg
R-1234yf comparatii cu R134a , inclusiv amestecuri.jpg (118.69 KiB) Vizualizat de 368 ori
R-1234yf comparatii.jpg
r-1234yf " imbunatatit " cu r134
R-1234yf comparatii.jpg (64.25 KiB) Vizualizat de 379 ori

Avatar utilizator
 
Mesaje: 10
Membru din: Mie Aug 23, 2017 12:57 am
Localitate: Bucuresti

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de MiG29 » Mie Aug 23, 2017 1:01 am

Gelugr12 scrie:
Ing. Olteanu Mircea scrie:
costea scrie:Cat costa freonul-ul R1234yf, pret pentru 1 kg HFO-1234yf = 602 lei TVA inclus, fara recipient. Trebuie sa gasim si autoturismul. Dispun de baterie si cuplele incarcat dedicate pt. R1234yf. Ma bag si eu, Domnule Profesor. Multumesc frumos.

Buna seara
Raspund cam tarziu ,abia am venit din Parcul Tineretului ,am luat exemplu de la Frigotehnisti ,daca ei merg cu bicicleta ,merge si domnul profesor (18-22 Km/zi )
Despre relatia cu firmele auto din prima pagina
Aplicam metoda Grindeanu " Inca Rezist " Dar le vine si lor randul

Pentru r-1234fy apelam la fondul de "salvare nationala " al firmei =fondul de rezerva ,nu este problema de recipient apelez la magazinul R&D de la Bacovia Sos Giurgiului
Astept saptamana viitoare sa vedem ce rezolvam cu doamna Iuliana ,poate o scoatem la cap la un service de la o reprezentanta ,Daca nu avem cu cine ne intelege (sunt mai grei de cap unii ) gasim noi o masina de firma cu r-1234yf si o facem ca niste specialisti in frig artificial ,nici nu vreau sa aud de "amaratul de robotel " Termometre bagam prin bord ,cuple ,baterie ,robinet de cap de furtun ,exact cum am invatat la scoala
Impreuna cu SC MIPP PROFESIONAL EDUCATION SRL , vrem sa scoatem primii frigotehnisti din Romania care au invatat cum se procedeaza cu refrigerantul r-1234yf , In manual exista un capitol special pentru refrigeranti inflamabili , a aparut inca unul ,la fel se procedeaza ca in manual , trebuie doar sa facem o aplicatie sa vada toti colegii cum procedam][/size]

Buna ziua domnul inginer ridic si eu niste poze de pe net ,nu este mare lucru sa incarcam un r-1234yf ,este exact ca la scoala ,pun si eu niste poze Am sa incerc sa va trimit pe maill bateria de manometre dedicata sper sa fie ok nu o facatura sas le trimiteti la colegi
Abia astept sa iau diploma si sa ma intalnesc cu baietii
Am gasit si bateria dedicata sper sa fie adevarata poate mai fac baietii sapaturi

Asteptam rabdatori
Ma asez si eu la coada ca la stadion ;) Vreau sa prind un loc in fata

Avatar utilizator
 
Mesaje: 7
Membru din: Mie Aug 23, 2017 9:36 pm
Localitate: Sabareni

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de R3lu » Mie Aug 23, 2017 9:37 pm

Ridic o poza de la practica aer conditionat auto ,daca era un Logan nou cu r-1234fy il rezolvau baietii urgent la cat ii vad de hotarati
Fişiere ataşate
Aer conditionat auto R134.jpg
suficient era un logan nou cu r-1234fy si baietii il rezolvau urgent
Aer conditionat auto R134.jpg (100.09 KiB) Vizualizat de 2096 ori

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Date legate de inscrieri, cursuri , sediu . Politica de Confidentialitate

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator