Pagina 5 din 11

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Vin Ian 19, 2018 1:25 pm
de CiprianM
iordan.dan scrie:Ceva de studiat despre r1234yf
http://www33.zippyshare.com/v/zux6T47u/file.html
http://www33.zippyshare.com/v/MYJ3TLYV/file.html

Acest refrigerant se foloseste si in instalatii de frig industriale cei de la DANFOSS su scos deja compresoare.


Am citit si eu despre R-1234YF care va patrunde si in instalatii frigorifice de mare putere , are un grad de inflamabilitate mai mic comparativ cu R600a si R290a ambii ecologici si inflamabili

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Dum Ian 21, 2018 1:36 am
de BogdanGanea
Producatorii nu recomanda sa convertim inlocuim R134 cu R-1234YF Acum pe bune daca citim manuale de specialitate vechi nici R12 nu se putea converti la R134a dar cu inlocuirea uleiului si in unele cazuri cu prelungirea capilarului cu max 15% totul era ok La fel si cu trecerea de la R22 la R407a , dar se practica dar cu uleiul schimbat si curatat cu azot
Sistemele R134a nu au fost proiectate să funcționeze utilizând un agent frigorific inflamabil.
Sistemele R134a nu ar trebui convertite în R1234yf, deoarece aceste sisteme nu pot fi convertite la un nivel care să satisfacă cerințele standardelor internaționale (SAE J639 și SAE J2842) stabilite pentru sistemele care utilizează R-1234yf.
Standardele stabilesc cerințe specifice pentru proiectarea sistemului. De exemplu, vaporizatorul R-1234yf este semnificativ mai puternic decât cel pe care l-ați găsi frecvent într-un sistem R134a.
Pe lângă aspectele legate de siguranță, deși cele două substanțe frigorifice au proprietăți termodinamice similare, ele nu sunt aceleași. Prin urmare, deteriorarea compresorului sau limitările de performanță ale sistemului pot fi experimentate prin încercarea de a converti un sistem R134a la R-1234yf.

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Mie Ian 24, 2018 8:46 pm
de Klain
BogdanGanea scrie:Producatorii nu recomanda sa convertim inlocuim R134 cu R-1234YF Acum pe bune daca citim manuale de specialitate vechi nici R12 nu se putea converti la R134a dar cu inlocuirea uleiului si in unele cazuri cu prelungirea capilarului cu max 15% totul era ok La fel si cu trecerea de la R22 la R407a , dar se practica dar cu uleiul schimbat si curatat cu azot
Sistemele R134a nu au fost proiectate să funcționeze utilizând un agent frigorific inflamabil.
Sistemele R134a nu ar trebui convertite în R1234yf, deoarece aceste sisteme nu pot fi convertite la un nivel care să satisfacă cerințele standardelor internaționale (SAE J639 și SAE J2842) stabilite pentru sistemele care utilizează R-1234yf.
Standardele stabilesc cerințe specifice pentru proiectarea sistemului. De exemplu, vaporizatorul R-1234yf este semnificativ mai puternic decât cel pe care l-ați găsi frecvent într-un sistem R134a.
Pe lângă aspectele legate de siguranță, deși cele două substanțe frigorifice au proprietăți termodinamice similare, ele nu sunt aceleași. Prin urmare, deteriorarea compresorului sau limitările de performanță ale sistemului pot fi experimentate prin încercarea de a converti un sistem R134a la R-1234yf.

Un comentariu foarte complex

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Sâm Ian 27, 2018 3:46 pm
de marinG
Vreau sa ma inscriu din martie , dar vreau sa invat si freonii ecologici inclus r-1234yf , invat asa ceva

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Dum Ian 28, 2018 4:55 pm
de costea
BogdanGanea scrie:Producatorii nu recomanda sa convertim inlocuim R134 cu R-1234YF Acum pe bune daca citim manuale de specialitate vechi nici R12 nu se putea converti la R134a dar cu inlocuirea uleiului si in unele cazuri cu prelungirea capilarului cu max 15% totul era ok La fel si cu trecerea de la R22 la R407a , dar se practica dar cu uleiul schimbat si curatat cu azot
Sistemele R134a nu au fost proiectate să funcționeze utilizând un agent frigorific inflamabil.
Sistemele R134a nu ar trebui convertite în R1234yf, deoarece aceste sisteme nu pot fi convertite la un nivel care să satisfacă cerințele standardelor internaționale (SAE J639 și SAE J2842) stabilite pentru sistemele care utilizează R-1234yf.
Standardele stabilesc cerințe specifice pentru proiectarea sistemului. De exemplu, vaporizatorul R-1234yf este semnificativ mai puternic decât cel pe care l-ați găsi frecvent într-un sistem R134a.
Pe lângă aspectele legate de siguranță, deși cele două substanțe frigorifice au proprietăți termodinamice similare, ele nu sunt aceleași. Prin urmare, deteriorarea compresorului sau limitările de performanță ale sistemului pot fi experimentate prin încercarea de a converti un sistem R134a la R-1234yf.

Buna ziua. Atat timp cat se va gasii pe piata R134 nu vad rostul sa inlocuim cu R-1234YF, ci mai degraba as face viceversa (R-1234YF cu R134) din doua motive; mergi cu o bomba in fata (ceea ce sa discutat si pana acum) si costurile foarte mari cu R-1234YF.

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Mie Feb 07, 2018 1:15 pm
de Medis
BogdanGanea scrie:Producatorii nu recomanda sa convertim inlocuim R134 cu R-1234YF Acum pe bune daca citim manuale de specialitate vechi nici R12 nu se putea converti la R134a dar cu inlocuirea uleiului si in unele cazuri cu prelungirea capilarului cu max 15% totul era ok La fel si cu trecerea de la R22 la R407a , dar se practica dar cu uleiul schimbat si curatat cu azot
Sistemele R134a nu au fost proiectate să funcționeze utilizând un agent frigorific inflamabil.
Sistemele R134a nu ar trebui convertite în R1234yf, deoarece aceste sisteme nu pot fi convertite la un nivel care să satisfacă cerințele standardelor internaționale (SAE J639 și SAE J2842) stabilite pentru sistemele care utilizează R-1234yf.
Standardele stabilesc cerințe specifice pentru proiectarea sistemului. De exemplu, vaporizatorul R-1234yf este semnificativ mai puternic decât cel pe care l-ați găsi frecvent într-un sistem R134a.
Pe lângă aspectele legate de siguranță, deși cele două substanțe frigorifice au proprietăți termodinamice similare, ele nu sunt aceleași. Prin urmare, deteriorarea compresorului sau limitările de performanță ale sistemului pot fi experimentate prin încercarea de a converti un sistem R134a la R-1234yf.


In mare m-am dumirit de la scoala ce si cum se procedeaza cu freonul inflamabil R-1234YF ,din ce am inteles nu are grad de inflamabilitate ca R600A sau R290A Noi la practica timp de 8 ture am lucrat numai cu R600A si nu este cine stie ce

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Sâm Feb 17, 2018 6:04 pm
de DicuCostel
Medis scrie:
BogdanGanea scrie:Producatorii nu recomanda sa convertim inlocuim R134 cu R-1234YF Acum pe bune daca citim manuale de specialitate vechi nici R12 nu se putea converti la R134a dar cu inlocuirea uleiului si in unele cazuri cu prelungirea capilarului cu max 15% totul era ok La fel si cu trecerea de la R22 la R407a , dar se practica dar cu uleiul schimbat si curatat cu azot
Sistemele R134a nu au fost proiectate să funcționeze utilizând un agent frigorific inflamabil.
Sistemele R134a nu ar trebui convertite în R1234yf, deoarece aceste sisteme nu pot fi convertite la un nivel care să satisfacă cerințele standardelor internaționale (SAE J639 și SAE J2842) stabilite pentru sistemele care utilizează R-1234yf.
Standardele stabilesc cerințe specifice pentru proiectarea sistemului. De exemplu, vaporizatorul R-1234yf este semnificativ mai puternic decât cel pe care l-ați găsi frecvent într-un sistem R134a.
Pe lângă aspectele legate de siguranță, deși cele două substanțe frigorifice au proprietăți termodinamice similare, ele nu sunt aceleași. Prin urmare, deteriorarea compresorului sau limitările de performanță ale sistemului pot fi experimentate prin încercarea de a converti un sistem R134a la R-1234yf.


In mare m-am dumirit de la scoala ce si cum se procedeaza cu freonul inflamabil R-1234YF ,din ce am inteles nu are grad de inflamabilitate ca R600A sau R290A Noi la practica timp de 8 ture am lucrat numai cu R600A si nu este cine stie ce


Daca suntem obisnuiti sa lucram cu refrigeranti mai inflamabili cum este R600a , o sa stim sa lucram si cu R-1234YF , presiunile de lucru sunt apropiate , dar il dibuim cu termometrul pe recirculare si cu mana pe aspiratie ;)

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Sâm Feb 17, 2018 7:47 pm
de Sobelix
marinG scrie:Vreau sa ma inscriu din martie , dar vreau sa invat si freonii ecologici inclus r-1234yf , invat asa ceva

inveti materie pe saturate , faci si refrigeranti ecologici , ai capitol special

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Mie Feb 21, 2018 10:54 am
de Organizator Cursuri
Sobelix scrie:
marinG scrie:Vreau sa ma inscriu din martie , dar vreau sa invat si freonii ecologici inclus r-1234yf , invat asa ceva

inveti materie pe saturate , faci si refrigeranti ecologici , ai capitol special

Am primit un teanc de testari de la gr 13 si inca mai sunt de dat inclus R-1234YF inflamabil auto

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

MesajScris: Mie Feb 21, 2018 3:15 pm
de Moshu59
iuliana SC MIPP scrie:
Sobelix scrie:
marinG scrie:Vreau sa ma inscriu din martie , dar vreau sa invat si freonii ecologici inclus r-1234yf , invat asa ceva

inveti materie pe saturate , faci si refrigeranti ecologici , ai capitol special

Am primit un teanc de testari de la gr 13 si inca mai sunt de dat inclus R-1234YF inflamabil auto


Aici am gasit singurul loc unde se dezbate noul freon R-1234YF