Acum este Lun Mai 13, 2024 10:18 pm

forum.cursuridecalificareacreditate.ro

Forum Tehnic : Frigotehnisti ,Instalatori ,Electricieni si Sisteme Fotovoltaice

Bateria de manometre Part I

Albume Foto Cursuri Frigotehnisti pe teren la diferite Societati
Avatar utilizator
 
Mesaje: 593
Membru din: Dum Feb 23, 2014 8:51 am
Localitate: Bucuresti

Bateria de manometre Part I

Mesaj de Ing. Olteanu Mircea » Mie Dec 03, 2014 4:06 pm

In cele ce urmeaza doresc sa explic cat se poate de simplu rolul bateriei de manometre ,un lucru indispensabil din trusa de scule a unui frigotehnist Voi atasa si poze pe care le voi comenta

Cum functioneaza un manometru

Aparatele cu tub Bourdon (Fig 1)
Indica presiunea relativa sau vacuumul. Elementul principal este un tub elastic 1, de sectiunea eliptica. Un capat al tubului 1 este fixat la suportu 2 prevazut cu un canal si cu un niplu prin care se realizeaza legatura cu recipientul a carui presiune se masoara. Capatul 3 al tubului, astupat si liber, actioneaza, printr-un sistem de pirgii 9, asupra sectorului dintat 4. Acesta angreneaza pinionul 5, pe al carui ax este fixat acul indicator 6. Pentru eliminarea jocurilor in angrenaj este prevazut un arc spiral 7.
Principiul de functionare consta in deformarea tubului 1 sub actiunea presiunii din interior.
Tensiunea care ia nastere in acest fel tinde sa indrepte tubul, astfel ca extremitatea libera a acestuia se deplaseaza si, prin intermediul sistemului de pirghii roteste sectorul dintat, respectiv acul indicator care indica pe scara gradata 8 presiunea masurata.
Pentru anumite limite, deformatia tubului este proportionala cu presiune, aceasta limita de proportionalitate reprezentind o caracteristica principala a elementului elastic.

Manometru de precizie cu glicerina Fig 2


Bateria de manometre Fig 3

-1 Suport pentru fixat baterie ,se poate roti in jurul axei cu 360 grade
-2 Manometru de joasa presiune (culoare albastra)
-3Manometru inalta presiune (culoare rosie)
-4 Robinetul de inalta presiune in acest caz etansarea conica ,cele mai fiabile
-5 Robinet de joasa presiune idem constructiv ca la pct 4
-6 Corpul bateriei ,in acest caz este o baterie profesionala
-7 Suport cu niple in care se infileteaza capetele de la rcordurile elastice (furtunele ),pentru a nu intra impuritati in ele cind nu este folosita .
-8,9,10 Piulite olandeze prin care se cupleaza rcordurile flexibile la baterie albastru ,galben,rosu (culorile racordurilor )
-11 Reglaj ac indicator ,se mai intimpla de nu sta pe 0 se scoate dopul si se introduce o surubelnita fina ,apoi se recalibreaza manometrul ,Un sfat daca bateria a suferit un impact serios cu solul (trantita) , apoi a fost incercata recalibrarea cum am descris mai sus ,este obligatoriu sa ii verific acuratetea prin comparatie cu alta baterie In cazul in care manometrul arata diferit se va inlocui ,mare grija cind se face etansarea corp baterie cu noul manometru ,se va verifica cu presiune de azot si spuma

Ce trebuie inteles o baterie ok ,trebuie echipata cu racorduri (furtune flexibile) omologate Pn 60 bari
Ce recomand
-Nu achizitionati setul de furtune de 1,5 m 3 buc , totul la 50 lei
Fişiere ataşate
Manometru sectionat.png
Aparatele cu tub Bourdon (Fig 1)
Indica presiunea relativa sau vacuumul. Elementul principal este un tub elastic 1, de sectiunea eliptica. Un capat al tubului 1 este fixat la suportu 2 prevazut cu un canal si cu un niplu prin care se realizeaza legatura cu recipientul a carui presiune se masoara. Capatul 3 al tubului, astupat si liber, actioneaza, printr-un sistem de pirgii 9, asupra sectorului dintat 4. Acesta angreneaza pinionul 5, pe al carui ax este fixat acul indicator 6. Pentru eliminarea jocurilor in angrenaj este prevazut un arc spiral 7.
Principiul de functionare consta in deformarea tubului 1 sub actiunea presiunii din interior.
Tensiunea care ia nastere in acest fel tinde sa indrepte tubul, astfel ca extremitatea libera a acestuia se deplaseaza si, prin intermediul sistemului de pirghii roteste sectorul dintat, respectiv acul indicator care indica pe scara gradata 8 presiunea masurata.
Manometru sectionat.png (96.14 KiB) Vizualizat de 3821 ori
Manom de precizie in glicerina.png
Fig 2 Manometru cu clasa de precizie ridicata cu glicerina
Manom de precizie in glicerina.png (671.43 KiB) Vizualizat de 3842 ori
Bateria de manometre descriere.jpg
Fig 3)
Bateria de manometre

-1 Suport pentru fixat baterie ,se poate roti in jurul axei cu 360 grade
-2 Manometru de joasa presiune (culoare albastra)
-3Manometru inalta presiune (culoare rosie)
-4 Robinetul de inalta presiune in acest caz etansarea conica ,cele mai fiabile
-5 Robinet de joasa presiune idem constructiv ca la pct 4
-6 Corpul bateriei ,in acest caz este o baterie profesionala
-7 Suport cu niple in care se infileteaza capetele de la rcordurile elastice (furtunele ),pentru a nu intra impuritati in ele cind nu este folosita .
-8,9,10 Piulite olandeze prin care se cupleaza rcordurile flexibile la baterie albastru ,galben,rosu (culorile racordurilor )
-11 Reglaj ac indicator ,se mai intimpla de nu sta pe 0 se scoate dopul si se introduce o surubelnita fina ,apoi se recalibreaza manometrul ,Un sfat daca bateria a suferit un impact serios cu solul (trantita) , apoi a fost incercata recalibrarea cum am descris mai sus ,este obligatoriu sa ii verific acuratetea prin comparatie cu alta baterie In cazul in care manometrul arata diferit se va inlocui ,mare grija cind se face etansarea corp baterie cu noul manometru ,se va verifica cu presiune de azot si spuma

Ce trebuie inteles o baterie ok ,trebuie echipata cu racorduri (furtune flexibile) omologate Pn 60 bari
Ce recomand
-Nu achizitionati setul de furtune de 1,5 m 3 buc , totul la 50 lei
Bateria de manometre descriere.jpg (92.44 KiB) Vizualizat de 3842 ori
Lector Inginer Olteanu Mircea
Formator si Indrumator Cursuri de Calificare Frigotehnisti,Instalatori si Electricieni
http://www.cursuridecalificareacreditate.ro
http://www.cursurifrigotehnisti.ro/

Avatar utilizator
 
Mesaje: 593
Membru din: Dum Feb 23, 2014 8:51 am
Localitate: Bucuresti

Bateria de manometre Part II

Mesaj de Ing. Olteanu Mircea » Sâm Dec 06, 2014 8:14 pm

Nu este obligatoriu toate bateriile de manometre sa fie identice constructiv .

Se vad cele 3 racorduri flexibile (albastru ,galben,rosu) Pn=60 bari L=1,5 m ,se observa ca semi/olandezul , este cuplat cu furtunul prin sertizare cu o camasa metalica ,etansarea (piulita olandeza corp baterie) se face cu o garnitura speciala ,nu este atacata de diversi refigeranti si este stabila chimic in timp .
-La mijlocul corpului se vede vizorul de lichid , sunt 2 clase de refigerant unde vizorul este util .
-Robinetii sunt frontali in stg cel de JP (albastru) in dr cel de IP (rosu)
-Pe lateralele corpului bateriei , sunt 2 piese confecdtionate de fabricant (albastra si rosie ) , acolo se monteaza VA auto ,deci au doar un rol de suport .
-Sub vizorul de lichid se vede un dop daca se desface prin rotire in sens invers acelor de ceas ,se ajunge la o valva (supapa gen cele de la camera bicicletei , sau de la valva prin care umflam roata masinii )



Bateria de manometre pentru refrigeranti ecologici R290/600

La putini frigotehnisti am vazut ac baterie ,cred ca sunt unul din putinii posesori (din pacate ) ,bateria este din Spania din cate mai retin este un ST RE sunt utilizati pe scara larga in domeniul casnic, de cca 7 ani au luat locul clasicului R134 in domeniul casnic Pana si Arctic Gaiesti lucreaza cu R 600 de peste 6 ani . Din punctul meu de vedere agreez mai mult R290
Trebuie sa va avertizez ca sunt inflamabili ,dar toti cursantii mei stiu sa ii manevreze deoarece invata cum sa lucreze cu ei si executa la practica ce au invatat ,mereu prin poze vedeti un tub de azot cu reductorul montat ,este vopsit in verde
Fişiere ataşate
DSC_2712_zps1536cc43.jpg
Bateria de manometre
DSC_2712_zps1536cc43.jpg (136.36 KiB) Vizualizat de 2638 ori
Bateria de manometre  006 (Custom).jpg
Baterie manometre R134 ,R407 R22 Manom albastru de PJ manometru rosu de PI
Bateria de manometre 006 (Custom).jpg (113.06 KiB) Vizualizat de 3653 ori
Baterie R290 R600.jpg
Bateria de manometre pentru refrigeranti ecologici R290/600

La putini frigotehnisti am vazut ac baterie ,cred ca sunt unul din putinii posesori (din pacate ) ,bateria este din Spania din cate mai retin este un ST RE sunt utilizati pe scara larga in domeniul casnic, de cca 7 ani au luat locul clasicului R134 in domeniul casnic Pana si Arctic Gaiesti lucreaza cu R 600 de peste 6 ani . Din punctul meu de vedere agreez mai mult R290
Trebuie sa va avertizez ca sunt inflamabili ,dar toti cursantii mei stiu sa ii manevreze deoarece invata cum sa lucreze cu ei si executa la practica ce au invatat ,mereu prin poze vedeti un tub de azot cu reductorul montat ,este vopsit in verde
Baterie R290 R600.jpg (132.38 KiB) Vizualizat de 3829 ori
Lector Inginer Olteanu Mircea
Formator si Indrumator Cursuri de Calificare Frigotehnisti,Instalatori si Electricieni
http://www.cursuridecalificareacreditate.ro
http://www.cursurifrigotehnisti.ro/

Avatar utilizator
 
Mesaje: 593
Membru din: Dum Feb 23, 2014 8:51 am
Localitate: Bucuresti

Bateria de manometre Part III

Mesaj de Ing. Olteanu Mircea » Sâm Dec 06, 2014 9:52 pm

Alte modele de baterii de manometre ,modul de functionare este identic
Se remarca in jurul manometrelor un manson cilindric de plastic cu nervuri ,rolul lui este sa mai salveze bateria de socuri ,
Fişiere ataşate
SDC12422_zps215c70e2.jpg
Alte modele de baterii de manometre
SDC12422_zps215c70e2.jpg (120.16 KiB) Vizualizat de 2637 ori
Lector Inginer Olteanu Mircea
Formator si Indrumator Cursuri de Calificare Frigotehnisti,Instalatori si Electricieni
http://www.cursuridecalificareacreditate.ro
http://www.cursurifrigotehnisti.ro/

Avatar utilizator
 
Mesaje: 593
Membru din: Dum Feb 23, 2014 8:51 am
Localitate: Bucuresti

Manometru pentru amoniac

Mesaj de Ing. Olteanu Mircea » Dum Dec 07, 2014 11:42 am

Pe scala ac Manometru am cele doua presiuni PJ (presiune joasa culoare albastra ) Presiune inalta (culoare rosie )
Ce este caracteristic manometrelor care sunt folosite la amoniac
-Mod de functionare identic ca mai sus
-Materiale din care este executat INOX ,deoarece amoniacul NH3 sau R717 ,intra in reactie chimica (corodeaza ) ,aliajele care contin Cu ,Al etc
-Ce trebuie retinut :traseul frigorific la amoniac este executat numai din inox sau otel (teava neagra nu galvanizata )
Fişiere ataşate
Manom amoniac.jpg
Manom amoniac.jpg (57.66 KiB) Vizualizat de 3835 ori
manometruamoniac1_zps113047c1.jpg
Presiunea 0 Bari temp de vap -30 c
manometruamoniac1_zps113047c1.jpg (103.5 KiB) Vizualizat de 3837 ori
manometruamoniac2_zps99e4ef53.jpg
Presiunea de vaporizare Pv=2 Bari Tvap sat=-10 C
manometruamoniac2_zps99e4ef53.jpg (105.6 KiB) Vizualizat de 3837 ori
manometruamoniac3_zps1b6b88a0.jpg
Presiunea de condensare (lichid saturat )
Pc=11 Bari Tc=31 C
manometruamoniac3_zps1b6b88a0.jpg (104.34 KiB) Vizualizat de 3837 ori
Lector Inginer Olteanu Mircea
Formator si Indrumator Cursuri de Calificare Frigotehnisti,Instalatori si Electricieni
http://www.cursuridecalificareacreditate.ro
http://www.cursurifrigotehnisti.ro/

 

Re: Manometru pentru amoniac

Mesaj de MistreanuTraian » Dum Iun 19, 2022 11:12 pm

Manometru pentru amoniac Aici am gasit cea mai buna explicatie ,va multumim pentru interesul acordat

 
Mesaje: 5
Membru din: Vin Aug 19, 2022 4:33 pm

Re: Bateria de manometre Part I

Mesaj de TonescuLucian » Vin Aug 19, 2022 11:21 pm

Am facut un curs online vai de capul lui ,un profesor care cred ca era de sport.Am dat o caruta de bani pe nimic .Norocul meu cu Alin care v-a fost elev el mi-a dat cartea dvs ,este clara si la obiect .Am fost cu el la lucrari am invatat de la el .

 
Mesaje: 245
Membru din: Mie Mar 21, 2018 3:51 pm

Re: Manometru pentru amoniac

Mesaj de RosuFlorian » Dum Oct 30, 2022 9:59 am

Ing. Olteanu Mircea scrie:Pe scala ac Manometru am cele doua presiuni PJ (presiune joasa culoare albastra ) Presiune inalta (culoare rosie )
Ce este caracteristic manometrelor care sunt folosite la amoniac
-Mod de functionare identic ca mai sus
-Materiale din care este executat INOX ,deoarece amoniacul NH3 sau R717 ,intra in reactie chimica (corodeaza ) ,aliajele care contin Cu ,Al etc
-Ce trebuie retinut :traseul frigorific la amoniac este executat numai din inox sau otel (teava neagra nu galvanizata )

Aveti dreptate, inox sau otel, dar pt. unii teava din otel sau teava neagra pt. arcadele de la solariile de rosii este tot una si aceeasi! ( Compara mancarea cu mancarimea.) :lol: :lol: :lol: Am vazut o instalatie de amoniac cu traseul frigorific din "otel ", dar foarte oxidat sub izolatie de la exterior spre interior, nici otelul nu mai e ce a fost, dar nici cu izolatia nu mi-e rusine, absoarbe apa de zici ca e burete dupa ce sta expusa la soare o vara. O instalatie din inox este de 10 ori mai scumpa.


Înapoi la Practica Cursuri Frigotehnisti Albume foto Practica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator