In cele ce urmeaza doresc sa explic cat se poate de simplu rolul bateriei de manometre ,un lucru indispensabil din trusa de scule a unui frigotehnist Voi atasa si poze pe care le voi comenta
Cum functioneaza un manometru
Aparatele cu tub Bourdon (Fig 1)
Indica presiunea relativa sau vacuumul. Elementul principal este un tub elastic 1, de sectiunea eliptica. Un capat al tubului 1 este fixat la suportu 2 prevazut cu un canal si cu un niplu prin care se realizeaza legatura cu recipientul a carui presiune se masoara. Capatul 3 al tubului, astupat si liber, actioneaza, printr-un sistem de pirgii 9, asupra sectorului dintat 4. Acesta angreneaza pinionul 5, pe al carui ax este fixat acul indicator 6. Pentru eliminarea jocurilor in angrenaj este prevazut un arc spiral 7.
Principiul de functionare consta in deformarea tubului 1 sub actiunea presiunii din interior.
Tensiunea care ia nastere in acest fel tinde sa indrepte tubul, astfel ca extremitatea libera a acestuia se deplaseaza si, prin intermediul sistemului de pirghii roteste sectorul dintat, respectiv acul indicator care indica pe scara gradata 8 presiunea masurata.
Pentru anumite limite, deformatia tubului este proportionala cu presiune, aceasta limita de proportionalitate reprezentind o caracteristica principala a elementului elastic.
Manometru de precizie cu glicerina Fig 2
Bateria de manometre Fig 3
-1 Suport pentru fixat baterie ,se poate roti in jurul axei cu 360 grade
-2 Manometru de joasa presiune (culoare albastra)
-3Manometru inalta presiune (culoare rosie)
-4 Robinetul de inalta presiune in acest caz etansarea conica ,cele mai fiabile
-5 Robinet de joasa presiune idem constructiv ca la pct 4
-6 Corpul bateriei ,in acest caz este o baterie profesionala
-7 Suport cu niple in care se infileteaza capetele de la rcordurile elastice (furtunele ),pentru a nu intra impuritati in ele cind nu este folosita .
-8,9,10 Piulite olandeze prin care se cupleaza rcordurile flexibile la baterie albastru ,galben,rosu (culorile racordurilor )
-11 Reglaj ac indicator ,se mai intimpla de nu sta pe 0 se scoate dopul si se introduce o surubelnita fina ,apoi se recalibreaza manometrul ,Un sfat daca bateria a suferit un impact serios cu solul (trantita) , apoi a fost incercata recalibrarea cum am descris mai sus ,este obligatoriu sa ii verific acuratetea prin comparatie cu alta baterie In cazul in care manometrul arata diferit se va inlocui ,mare grija cind se face etansarea corp baterie cu noul manometru ,se va verifica cu presiune de azot si spuma
Ce trebuie inteles o baterie ok ,trebuie echipata cu racorduri (furtune flexibile) omologate Pn 60 bari
Ce recomand
-Nu achizitionati setul de furtune de 1,5 m 3 buc , totul la 50 lei