Arnautu Ion scrie:Am un coleg de servici care a facut scoala cu dvs ,au venit 3 de la firma ,regret ca nu m-am bagat si eu Poate la anul sa va fiu elev
Pornirea directa a unui motor intr-un singur sens.
schema electrica de principiu pentru comanda automatizata a pornirii directe a unui motor asincron intr-un singur sens. Pornirea directa a unui motor intr-un singur sens
Daca apasam pe butonul de pornire b1 , cu intreruptorul a1 inchis, contactorul C actioneaza.; se conecteaza astfel la retea infasurarea statorica a motorului asincron cu rotorul in scurtcircuit. Prin inchiderea simultana a contactului auxiliar normal deschis c se asigura alimentarea bobinei contactorului C, precum si automentinerea contactorului C, dupa incetarea apasarii butonului b1 . Releele electromagnetice e2 de current maximal protejeaza motorul la supracurenti moderati, dar de durata . Motorul se opreste dupa dorinta prin actionarea butonului de oprire b2 , care intrerupe alimentarea bobinei contactorului C.Curentii de pornire se micsoreaza sensibil daca se utilizeaza pornirea stea-triunghi. Aceasta metoda de pornire indirecta consta in aplicarea tensiunilor nominale infasurarilor trifazate statorice, conectata initial in stea. La atingerea unei viteze de circa 95.90% , din cea de sincronism, infasurarea trifazata se comuta in triunghi. Comutarea poate avea loc manual folosindu-se un comutator stea-triunghi sau automat ca in figura demai jos.
La apasarea butonului de pornire b2 sunt alimentate simultan contactorul C1 si releul de timp d1 .Contactele c1 se inchid conectand statorul motorului in stea. Contactul c1 permite alimentarea contactorului de linie C3 , care conecteaza statorul la retea. Dupa un timp tp , reglat anterior, releul de timp d1 isi inchide , astfel ca C1 isi pierde alimentarea si , inchizand contactul c1 alimenteaza contactorul C3. Acesta isi inchide contactele principale care conecteaza infasurarile statorului in triunghi. Releul de timp este reglat la timpul corespunzator atingerii a 95 % din viteza de regim stationar.