Acum este Vin Mar 29, 2024 4:09 pm

forum.cursuridecalificareacreditate.ro

Forum Tehnic : Frigotehnisti ,Instalatori ,Electricieni si Sisteme Fotovoltaice

Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Avatar utilizator
 
Mesaje: 23
Membru din: Mar Apr 10, 2018 7:19 pm
Localitate: Mostistea

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Arty » Mar Apr 10, 2018 7:21 pm

testarile date la frig pentru freonul R-1234yf sunt foarte utile deja pleci cu un mare avantaj ,am vazut service autounde baga aer de la compresor de umflat roti si fac proba de presiune ,niste pacalici

Avatar utilizator
 
Mesaje: 515
Membru din: Lun Mai 08, 2017 12:11 pm

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Organizator Cursuri » Lun Mai 28, 2018 5:15 pm

Arty scrie:testarile date la frig pentru freonul R-1234yf sunt foarte utile deja pleci cu un mare avantaj ,am vazut service autounde baga aer de la compresor de umflat roti si fac proba de presiune ,niste pacalici

Din cate am auzit suntem singurii care ne batem capul cu freonul ecologic inflamabil

Avatar utilizator
 
Mesaje: 78
Membru din: Vin Sep 08, 2017 10:04 pm
Localitate: Bucuresti

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de SorinBg » Sâm Iun 09, 2018 8:34 pm

Am văzut un ford cu freon 1234yf

Avatar utilizator
 
Mesaje: 40
Membru din: Sâm Iun 16, 2018 7:41 am
Localitate: Popesti

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Sabingr10 » Sâm Iun 16, 2018 7:47 am

Deja freonul R-1234YF este foarte raspandit
Pun o discutie de pe net
Efectul agentilor frigorifici de tip HFO asupra fiabilitatii compresoarelor este prioritatea Tecumseh. Compania continua sa testeze diferiti agenti frigorifici cu indice GWP scazut pentru a putea propune inlocuitori potriviti pentru R404A (la nivel global) si R134a (in special in America de Nord).

Pentru echipamente frigorifice comerciale autonome avand capacitati mai mici de ½ CP, Tecumseh recomanda in continuare agentul frigorific de tip HC, R290 (Propan). Conform testelor efectuate si a experientei, R290 este mai eficient decat R134a in proportie de 10% pana la 45%. Insa, deoarece R290 este clasificat ca fiind un agent frigorific „A3” (foarte inflamabil), trebuie sa se tina cont de limitele impuse pentru cantitatea incarcata in instalatie si masurile de precautie corespunzatoare. Aplicatiile tipice pentru R290 includ lazi frigorifice, vitrine frigorifice, automate pentru alimente si bauturi, instalatii comerciale pentru refrigerare si congelare.

Cu exceptia Statelor Unite unde exista un proiect de lege pentru etapa preliminara a retragerii din circulatie a agentului frigorific R134a, aplicatiile pentru temperaturi medii, avand capacitati de pana la 30 CP, pot folosi R134a ca solutie temporara. De fapt, Tecumseh ofera in prezent o gama variata de compresoare si agregate optimizate pentru a fi folosite cu R134a.

Agentul frigorific de tip HFO, R-1234yf este de asemenea o alternativa fiabila pentru R134a. Cu toate acestea, compromisul consta in capacitate redusa (cu aprox. 5%) si eficienta scazuta (cu aprox. 10%) spre deosebire de R134a. Performante superioare ale agentului R1234yf, spre deosebire de R134a, se observa in cazul aplicatiilor cu temperaturi scazute de condensare. De asemenea, este important de remarcat ca R1234yf este clasificat ca fiind un agent frigorific “A2L”, ceea ce inseamna ca este usor inflamabil si astfel trebuie considerate limitele impuse pentru cantitatea incarcata in instalatie.

Pentru aplicatii cu temperaturi medii si joase avand capacitati cuprinse intre ½ CP si 30 CP, agentul frigorific de tip HFO, R452A (GWP 2140) reprezinta o solutie interimara pentru R404A. R452A ofera o reducere cu 45% a indicelui GWP spre deosebire de R404A (GWP 3922), este clasificat ca agent frigorific “A1” (nu este inflamabil si nu exista restrictii cu privire la incarcatura) si necesita acelasi tip de ulei (POE) ca si R404A. Testele au confirmat ca agentul frigorific R452A ofera aproape aceeasi capacitate si eficienta ca si R404A in cazul aplicatiilor cu temperatura de vaporizare cuprinsa intre -25°C si -10°C (-13°F si +14°F). Insa pentru temperaturi de vaporizare sub -25°C (-13°F), R452A prezinta o usoara reducere a capacitatii (reducere cu aprox. 9% la -35°C / -31°F). Pentru temperaturi de vaporizare ridicate (-10°C / +14°F), R452A prezinta o crestere a eficientei cu pana la 5%, spre deosebire de R404A.

Avand in vedere rezultatele testelor prezentate mai sus si considerand temperaturile joase de vaporizare, Tecumseh recomanda utilizarea agentului frigorific R452A ca o solutie temporara in cadrul instalatiilor frigorifice comerciale cu temperaturi medii si joase. Temperaturile joase de refulare prezentate de agentul frigorific R452A sunt foarte importante pentru Tecumseh in special datorita experientei companiei cu privire la fiabilitatea compresoarelor ermetice.

AE² si AJ², noile game de compresoare Tecumseh pentru aplicatii frigorifice comerciale sunt optimizate pentru utilizarea agentului frigorific ecologic R290 (Propan). Unele modele din gama AE² si noua gama AJ² sunt optimizate pentru utilizarea agentului frigorific de tip HFO, R1234yf. Intreaga gama de compresoare Tecumseh cu capacitati de ½ CP este compatibila cu R134a. Toate compresoarele Tecumseh de ultima generatie pentru instalatii frigorifice comerciale, inclusive cele din gamele AEX, TC si AK2 sunt proiectate pentru a putea fi utilizate cu cei mai buni agenti frigorifici ecologici disponibili in prezent.

Avatar utilizator
 
Mesaje: 515
Membru din: Lun Mai 08, 2017 12:11 pm

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Organizator Cursuri » Lun Iun 18, 2018 3:39 pm

SorinBg scrie:Am văzut un ford cu freon 1234yf

Ne straduim sa fim primii care vor face practica cu acest freon inflamabil

Avatar utilizator
 
Mesaje: 1
Membru din: Lun Iul 02, 2018 7:31 am
Localitate: chitila

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Mesi » Lun Iul 02, 2018 7:31 am

Sistemele de climatizare umplute cu R1234yf sunt aproape identice cu cele care utilizează R134a, dar există câteva diferențe importante. În primul rând, există o componentă suplimentară, un schimbător de căldură in linie (SIV/SRL invatat si la scoala ei ii spun HX) care are două camere concentrice. Agentul frigorific lichid din condensator curge prin camera interioară, iar camera exterioară o înconjoară cu vaporii care curg din vaporizator pe conducta cu diametrul mai mare spre compresor.

Vaporii încă răciți absoarb căldura SIV din agentul frigorific lichid, SRL sub răcire, sub temperatura de condensare, pentru a îmbunătăți eficiența globală a sistemulu Pe diagrama IS se vede cel mai bine cum creste entropia


Echipamente de service

S-ar putea să știți deja că există pe piață unele mașini noi de service A / C concepute pentru a fi utilizate cu R1234yf. Iată un scurt rezumat.

Cele mai noi mașini de recuperare / reciclare / reîncărcare =robotelul sunt proiectate conform SAE Standard J2843 și au fitinguri pe furtunurile care se vor conecta numai la vehiculele care utilizează R1234yf. Standardul SAE descrie caracteristicile principale ale mașinii:

Acesta va recupera 95% din agentul frigorific din sistem.
Acesta va reîncărca sistemul
După recuperarea a 150 de kilograme de agent frigorific, acesta nu va mai funcționa până când filtrul / uscătorul de la bord nu este schimbat.
Acesta va avea un identificator încorporat de agent frigorific sau un port USB pentru a conecta un identificator.
Nu va permite recuperarea agentului frigorific contaminat.
Nu va reîncărca sistemul dacă detectează o scurgere.
Are ventilatoare de ventilație și întrerupătoare fără scânteiere, motoare, relee etc.
Fişiere ataşate
SIV-SRL ..jpg
SUPRA INCALZIREA VAPORILOR SI SUPRA RACIREA LICHIDULUI LA UN AER CONDITIONAT AUTO CU R-1234YF
Un schimbător de căldură in line are camere interioare și exterioare concentrice. Agentul frigorific lichid din condensator curge prin camera principală interioară, iar camera exterioară îl înconjoară cu vapori reci din vaporizator .
SIV-SRL ..jpg (49.27 KiB) Vizualizat de 2661 ori

Avatar utilizator
 
Mesaje: 515
Membru din: Lun Mai 08, 2017 12:11 pm

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Organizator Cursuri » Dum Iul 15, 2018 5:27 pm

Vom tine cont de parerile dvs vis a vis de freonul inflamabil

 
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Sep 15, 2018 11:44 am
Localitate: Buda

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Tery » Sâm Sep 15, 2018 11:44 am

R1234yf în industria automobilelor, substanța a trecut printr-o mulțime de teste pentru proprietățile, eficacitatea și siguranța. În comparație cu R134a - agentul frigorific utilizat în prezent- R1234yf are proprietăți și caracteristici foarte asemănătoare, dar GWP mult mai mic de 4 daca il iau comparativ cu 1430 R134a.

Deși R1234yf este mai puțin dăunător pentru mediul înconjurător decât agentul frigorific utilizat în prezent, este potențial periculos deoarece este inflamabil și se aprinde la 405 C . Atunci când este inflamabil - se emite și acid fluorhidric - substanță periculoasă pentru sănătatea umană. Informațiile despre posibilitatea arderii spontane și posibila formare a acidului fluorhidric sunt alarmante și au făcut mai multe părți să facă testele privind siguranța.

 
Mesaje: 1
Membru din: Vin Sep 21, 2018 3:14 am
Localitate: bucuresti sect 6

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de Banica_gr 10 » Vin Sep 21, 2018 3:14 am

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil
Ușor de inflamabil și netoxic cu o clasificare de siguranță a A2L
De retinut
Compresoarele trebuie încărcate cu uleiuri de poliester modificate, contactați producătorul compresorului pentru mai multe informații
Capacitate de răcire similară cu R134a
Sistemele de climatizare care funcționează cu R1234yf (SolsticeTM yf) sunt de obicei mai eficiente din punct de vedere energetic decât tehnologiile concurente și reduc amprenta totală de carbon
GWP scăzut cu 4: 97% inferior cerinței Directivei UE privind aerul condiționat mobil (MAC) de mai puțin de 150 și 99,7% mai mică decât R134a
Oferă performanțe comparabile cu R134a în orice climă
Caracteristicile de presiune și temperatură sunt similare cu cele ale R134a
Trebuie folosit cu accesorii adecvate R1234yf
gr 10 emjt/14 frig elevul domnului ing Olteanu

 
Mesaje: 1
Membru din: Lun Ian 28, 2019 6:59 am
Localitate: Pantelimon

Re: Refrigerantul ecologic auto R-1234yf este inflamabil

Mesaj de WalterC » Lun Ian 28, 2019 7:00 am

Am facut un curs de frigotehnist la o firma obscura ,pot face cu dumneavoastra refrigerantii ecologici ,

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Date legate de inscrieri, cursuri , sediu . Politica de Confidentialitate

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator